lördag 8 februari 2020

Rockbäck tippar: Hon tar hem kvällens Mello

Anna Bergendahl med ett inbyggt schweizerur i rösten, går direkt vidare till Globen med, Kingdom Come. Får flest röster i Mellots andra deltävling från Göteborg. Jag är stormförtjust i hennes röst som är överlägset bäst. Fast hennes låt vid förra årets Mello var faktiskt något vassare. Ashes to ashes, lever nu sitt eget liv i matbutikerna. Fått en vinnande startposition som nummer sju.
Mendez feat och Alvaro Estrella med, Vamos Amigos. Låter som en repris på reprisen. Inget nytt alls under stjärnorna. Tjatigt.
Paul Rey ger sig på, Talking in my sleep. Han får fortsätta prata i sömnen utan mitt deltagande. GodNatt!
Linda Bengtzing bjuder på, Alla mina sorger. Vem orkar höra på sorger, när det är fest? Den skrotar vi, innan vi börjar gråta. Fast en stjärna för lång och trogen tjänst.
Dotter jobbar på med låten Bulletproof. Det räcker nu. Tack.
Klara Hammarström går loss med, Nobody. Ja, vem ä denna sångfågel? Jag börjar känna mig för gammal.
Jan Johansen framför avstängda Torstens Flincks låt – Miraklernas tid. Det är Torstens låt-från början till slut. Jan J försöker imitera en raspig Torsten Flinck . Det funkar naturligtvis inte alls.

Inga kommentarer: