fredag 14 februari 2020

En miljon hjärtan har jag omkring mig

Exakt så upplever jag det. 
Överdrift?
Ja, men inte mycket.
Kanske ändå.
Det är väldigt många människor som bjuder mig sitt hjärta, av ren och kär omtanke. Det är inte bara hustrun (pling), mina söner, barnbarnen och svärdöttrarna. Nej, det är många andra människor som visar mig en kärleksfull omtänksamhet. 
Vissa känner jag inte ens, men sitt ömma hjärta bjuder de mig. Det är jag naturligtvis evigt tacksam för. 
För en vecka sedan, var det min hjärtläkare på Hjärtmottagningen i Lund. Han har vårdat mitt tickande hjärta de senaste sexton åren, en internationell auktoritet på just hjärtsjukdomar. 
Herre Gud, vad han har vänt ut och in på mitt hjärta. 
Här lämnas inget åt slumpen. 
De som hävdar att vi äldre får sämre vård i Sverige, för vi ska ändå snart dö, vet inte vad de talar om. 
Jag önskar alla mina fina hjärtan, jag har i när och fjärran, ett evigt liv. 
Tack för att ni finns. 
Ha en trevlig alla hjärtans dag.

Inga kommentarer: