lördag 1 februari 2020

Mello från Linköping-Robin Bengtsson vinner

Jag har smyglyssnat på kvällens bidrag, när första deltävlingen drar igång. Robin Bengtsson med, Take a chance, tar hem kvällens pott. Det finns en höjning i låten som jag gillar.
Fast Robin får en tuff utmaning i Sonja Aldéns, Sluta aldrig gå. Kvällens i särklass vackraste röst, med en snygg övergång som ger mig rysningar. Kan gå långt.
The Mamas lyfter aldrig. Synd. De har höjderna i sina röster, men, Move, stannar kvar på golvet i Saab Arena.
Suzi P med, Moves, är för mycket Mellanöstern för min smak.
Malou Prydz river av, Ballerina. Det är en riktig Mello-låt som jag hört tusen gånger.
Felix Sandman med, Boys with emotions. Inte alls min likör. Spolas.
Ovö försöker med, Inga problem som ger mig stora problem. Nej! 
Så grattis då Robin Bengtsson, med Sonya Alldén som lurar i vassen.

Inga kommentarer: