lördag 15 februari 2020

Rockbäck listar Mello: Hon tar hem Luleå!

Mariette bjuder på en riktig Mellolåt, Shout it out. Fast helt lätt blir det inte för Halmstadstjejen. 
Ska hon ta sig en fjärde gång till finalen i Melodifestivalen? 
Svårt. 
Jag garderar mig. 
Skriver ”hon” i rubriken. 
Fegt? 
Ja. 
Mariette får nämligen en tuff utmaning i debutanten, Faith Kakembo.
Kakembos, Crying Rivers, kan bli en pärla i matbutikerna. Narkossjuksköterskan på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping, har en fin röst. 
Hyfsad bra låt. 
Man vill höra mer av henne. 
Bör gå direkt till Globen tillsammans med Mariette. 
Resten av kvällens bidrag ligger sövda till medvetslöshet i narkoshavet.
Drängarna försöker besegra mig med, Piga & dräng. 
Går inte alls. 
Jag längtar efter Bröderna Djup, om nu någon minns högafflar och bonnläppar.
Amanda Aasa med Late. Prästdottern har en tunn röst som näppeligen når fram till mig. Får stå på tillväxt.
Anis Don Demina framför, Vem e som oss. 
Ja, det kan man verkligen fråga sig.
Livet börjar nu, sjunger Albin Johnsén. 
Det blir inte längre än så. 
Ett kort liv, med andra ord.
Mohombi med Winners. 
Mohombi påminner om en ung, Harry Belafonte. 
Utseendemässigt, vill säga. 
Det är också allt.

Inga kommentarer: