fredag 21 februari 2020

MFF:s måljubel rena körsången

Isaac Kiese Thelin slår säkert in straffen. MFF tar ledningen med 1-0 i 47 minuten, i början av andra halvlek. 
Med tanke på förra årets straffmissar, kändes det som en förlossning. Vi lyfte en halv meter i TV-soffan. 
TV-bilden här ovanför som jag tog, visar på en glädjeyra som faktiskt påminner om körsång. Melodin entonig. 
Tonhöjningen från Malmöspelarna höga c. 
Texten ska vi inte tala om. Ett enda stort AAA...då mådde vi som bäst, både på plan och i TV-soffan. 
Säg den glädje som varar. 
Redan två minuter senare kvitterar Wolfsburg. 
Ett slumpskott in i röran framför mål. Touchar oturligt på Isaac Kiese Thelin och så står det plötsligt 1-1. Wolfsburg gör också snabbt segermålet, 2-1. Målen kändes som en skänk från ovan. 
Ett bra resultat för MFF ta med sig hem i returmötet. 
MFF förvånade mig storligen. Wolfsburg är mitt inne i tufft ligaspel i Bundesligan. MFF i försäsongsträning med en ny tränare gjorde en strong insats. 
Jag såg också två blivande storspelare stiga fram i Malmö FF. 
Adi Nalic, född 1997. 
Debuterade i Mjällbys AIF:s A-lag 2016. Vad månde bliva av en sådan begåvning? Blev också imponerad när han intervjuades efter matchen. Mogen. Redan MFF:s DNA i kroppen. Honom ska det bli extra intressant att följa. 
Sedan då den unge mittbacken, Anel Ahmedhodzic, född 1999. Reslig typ som redan spelar med stor pondus. 
Jag tror Janne Andersson redan skrivit in båda två i sin bok över framtida extra superlöften. Den 27 februari spelas returmötet. 
MFF är fortfarande med i matchen. 
Tid för ny körsång? 
Visst. 
Nästan så man bubblar över av förväntningar.

Inga kommentarer: