torsdag 20 februari 2020

Supportermössan som ger vinnarkraft

Idag plockar jag fram supportermössornas mössa. 
Det finns flera syften med det: 
dels ska mössan en sådan här dag luftas extra mycket, dels är mössan den enda i sitt slag, dels en hyllning till alla MFF-supportrar. 
Ingen av de 4300 supportrarna som åker ner för heja fram MFF mot Wolfsburg, äger en sådan klenod. 
Med andra ord finns det inbyggd kraft i denna unika skapelse. 
Min svägerska, Gun-Britt, virkade mössan åt mig i samband med att MFF tog hem det allsvenska guldet 2010. 
En förtjusande skapelse. 
Sedan dess plockas den fram enbart vid unika tillfällen. 
Idag är det en sådan dag. 
All kraft som tänkas kan, måste skapas. 
För det blir inte lätt. 
Tyskarna är mitt uppe i ett rasande ligaspel. MFF har fått värma upp mot lag i diverse bottenträsk från lägre divisioner. 
Dessutom ska MFF spela samman ett nytt lag, inför den allsvenska starten borta mot IFK Norrköping den 6 april. 
För skapa muskler på planen åker 4300 (makalöst) supportrar ner till bilstaden, Wolfsburg. Själv sitter jag hemma i TV-soffan och viftar med- The Famous One-mössan. Tänk om det går vägen? 
Hoppet är det sista som överger människan.
Nu kör vi!
Full gas som man säger inne i den berömda bilfabriken. 

Inga kommentarer: