fredag 5 april 2019

Vädret spolade bort bilden av våren i Lomma

Nej, det gack inte för sig. Det var inte SVT:s program, Sverige idag som nobbade min mäktiga vårbild av påskliljorna i Lomma. 
Dit skickade jag först bilderna (2 stycken). Frida svarade mig, att det var fina bilder. Bad mig i stället skicka över bilderna till vaderbild@svt.se. 
Slog mig plötsligt, att det är meteorologerna själva som väljer ut vilka tittarbilder som ska köras ut i programmet. 
Snabbt fick väderfolket bilderna av ett hav med påskliljor i Lomma. Tyckte själv det var en oslagbar vårbild från södra Sverige. 
Det tyckte tydligen inte meteorologerna. 
Jag blev utslagen av hunden Roffe. 
Se de publicerade bilderna i programmet här nedanför. Jag hängde själv på min bild som spolades av vädret. 
Kryssad av mig. 
Tänk som det kan sluta.
När det inte ens börjat. 
Återstår endast att säga: voff-voff!

Inga kommentarer: