lördag 6 april 2019

Maggi i vårsolens glans-badstegarna i Lomma på plats

Här ligger Maggi i vårsolens glans. Bakom henne lyfter en stor kranbil stegarna ner i badet som monteras på plats. 
Centrumbadet i Lomma rustar för en ny badinvasion den kommande sommaren. ”Ja, om det blir en badsommar. Sådant vet man aldrig i april,” säger Maggi som valt en behaglig plats nedanför muren. 
En noga utvald plats. För slippa vinden som i veckan mest varit isande kall som någon i Norrland öppnat ett fönster. 
Maggi som bor i Lund, brukar åka hit och bada. Under sommaren, är bäst att tillägga. Idag väljer hon i den skarpa vårsolen vila ut sin onda nacke. 
Så här gick det till, när jag tog den ovanliga bilden som ni kan se på löpet. 
Jag tog min vanliga spaningsrunda med el-skotern. När jag kom ner till Centrumbadet, stack jag upp huvudet ovanför muren som skärmar av ner till vattnet. 
Si på tusen. 
Nedanför på betongfundamenten låg Maggi. 
”Oj,” sa jag, något förvånat. 
”Ursäkta om jag stör.” 
”Hej, inga problem,” svarade Maggi. 
Jag såg genast en kul bild. 
”Får jag ta en bild av dig med kranbilen i bakgrunden? Tänkte i så fall lägga ut den på min blogg,” 
”Inga problem,” fick jag till svar. 
Sagt och gjort. 
På så vis hamnade Maggi, samt uppsättning av sommarens badstegar på bloggen. En liten tvättäkta lokal nyhet i allt det stora som händer i världen. 
Brexit på er.

Inga kommentarer: