torsdag 4 april 2019

Nobbar SVT:s Sverige idag bilden av våren i Lomma?

Jag har för vana titta på SVT:s Sverige idag som sänds mellan 17.30-18.00. Poängen är att fånga upp sådant som är intressant från de 21 lokala nyhetsprogrammen som sänds i Sverige. Inget fel i det. 
Möjligen lite ojämnt på grund av utbudet. Vet hur svårt det är att dagligen knäcka intressanta nyheter. 
Däremot har jag retat mig lite på slutfasen av programmet. 
Väderbilderna.
Hur väderfolket väljer ut tittarbilder som skickas in. 
Denna vinter som vi nu lämnar bakom oss, har det blivit för mycket snöbilder. Det är som hela Sverige haft tidernas snövinter. 
Så inte alls verkligheten. 
I Skåne har vi haft mest snöfritt. 
I alla fall i Lomma. 
Därför skickade jag idag, in en bild på påskliljorna som så vackert pryder Fladängen i Lomma. Snacka om vårbild. 
Så hjälp mig spana in om vi får med bilden i Sverige idag. 
Just i dag. 
Kanske i morgon. 
Mest troligt. 
Inte alls.

Inga kommentarer: