måndag 15 april 2019

Ålderdomen överraskar: ”Jag har fått ett nytt yrke”

Visuell berättare. 
Det låter något det, gott folk. 
Nästan som en sagotant som blivit en sagogubbe. 
Jag upptäcker också, att Skurups Folkhögskola till och med har en ettårig utbildning i yrket. Visber, kallad. 
Tydligen är det så, att jag uppfattar det som är visuellt väldigt snabbt och förmedlingen i bild och text, träffar läsarens känslor. 
En på många sätt oslagbar kombination. Helt enkelt en konst förmedla synintryck och annat till omgivningen (ungefär, kan vi kanske säga). 
Jag delar alltid mina blogginlägg på sajten, Lomma Nytt, på Facebook. Den startades av Bodillan för några år sedan. 
Blivit något av en succé med ett par tusen följare. 
Det är kul. 
Nej, det är varken jag eller Bodillan som gett mig den nya titeln, Visuell berättare, utan mäktiga Facebook. 
Det är också väldigt kul. 
Måste säga att jag är förvånad. Nej, det är en titel utan inkomster. Jag delar med mig av det mesta i livet helt gratis. 
Visuell berättare ser jag mer som en doktorshatt. 
Fast på Facebook vis. 
Den dök upp för en tid sedan bredvid min nuna på Lomma Nytt. Ålderdomen har sina roliga överraskningar. 
Jag blir som barn på nytt.

Inga kommentarer: