onsdag 13 mars 2019

Varför tiger svenska imamer om IS-kvinnorna och barnen?

Det är möjligt jag har helt fel: vi borde se imamer träda fram i strid ström och uttalar sig om det dramatiska läget för IS-kvinnorna och barnen. 
Det stämmer nämligen inte. 
Det är tomt på imamer i den rådande svenska debatten om straffsatser, lagar och annat som måste till, när dessa mördare vill återvända hem till Sverige. 
Hur ska vi göra med alla barnen? 
Frågorna staplas på hög.
Från imamerna råder det tystnad. 
Hur jag än letar på nätet, så finner jag ingenting. Vi vet inte ens hur många moskéer med dessa fromma män som det finns i vårt land. 
Hallå! 
Det är ert folk som sitter fast i dessa fasansfulla fångläger. Det finns dessutom en uppsjö med muslimska organisationer i Sverige som får statliga medel i bidrag. Ingen vill tydligen ta något ansvar. Det är säkrast springa åt andra hållet, tycks det som. 
Jag ställer frågan igen. Nu med ett tillägg: varför tiger svenska imamer och muslimska organisationer om IS-kvinnorna och barnen? 
Svara på den. 
Om någon kan. 
Och vågar. 
FOTNOT. Samtliga bilder är illustrationer. Jag kan också ha missat något. I så fall ber jag om ursäkt.

Inga kommentarer: