tisdag 5 mars 2019

Under dunder: Här kommer Eva med min nya rullator

Den klumpiga saken till vänster på löpet, fick jag i samband med en allvarlig olycka för snart fem år sedan. 
Den har sedan dess varit till så stor hjälp. Bromsarna m m helt utslitna. Jag slog larm till Lomma kommuns vård och omsorg. 
Snabbare än blixten kom sjukgymnasten, Eva Clarin, hem till mig med en ny smäckrare rullator. Rena Ferrarin, jämförelsevis-till höger på bilden. 
I Lomma får vi sådana förnämliga hjälpmedel helt gratis. 
Vem klagar på vården? 
Inte jag. 
I Sverige använder ca 240 000 personer, den här typen av hjälpmedel. En fantastisk uppfinning. 
Siffrorna hämtade jag in från SCB:s senaste undersökning som är mer än tio år gammal. Förmodligen är det avsevärt fler personer i dag. 
Jag använder till stor del min rullator i hemmet. Fallolyckor är nämligen mest vanliga i hemmiljön. 
När jag ger mig ut, fräser jag omkring med min el-scooter i 10 km/tim. Dessa hjälpmedel har gett mig livet tillbaka. 
Det är så det är. 
En liten undring på slutet. 
Är jag Sveriges enda rullatorjournalist? 
Möjligen. 
Jag vet inte. 
Nu är jag i alla fall åter välklädd. 
Under dunder.

1 kommentar:

evitasblogg sa...

Hej!har ej sett detta inlägg förrän idag. Tackar för fin reklam och tycker väl att du förtjänar god service efter allt du gjort för Lommaborna !!

Mvh Eva Clarin