lördag 9 mars 2019

Jag råkade ut för identitetsstöld på Facebook-Facebook agerade omedelbart

Efter jag anmält till Facebook, att någon kapat min identitet, blev det snabba ryck. Facebook skrev följande trevliga meddelande till mig: 
"Hej Calle, 
Tack för att du har informerat oss om profilen du anmälde för identitetsstöld. Vi har tagit bort den eftersom den bryter mot våra communityregler om identitet och sekretess. Vi har informerat personen som äger profilen om att den har tagits bort, men inte vem som har anmält den. 
Vänliga hälsningar, 
Facebook-teamet 
Tack för att du kontaktar Facebook."
Jag valde gå ut offentligt med beskedet. Jag lade ut det både på min blogg och på Facebook som du kan läsa här ovanför. 
Det är viktigt att de som drabbas, vet om att vi får snabb och kunnig hjälp från Facebook. Det fick jag verkligen. Befriande är ett annat ord. 
Dela gärna.
Viktigt för alla på Facebook!
För så är det. Detta berör alla som använder sig av Facebook. Ni som missade mitt första inlägg, om hur min identitet kapades. Och upptäcktes av Nilla. En vän till mig på Facebook. LÄS HÄR!

Inga kommentarer: