torsdag 21 mars 2019

Byta lager på tvättmaskinen kostar som en rotfyllning

Frågan är vad man väljer. 
Kostnadsmässigt är det ingen större skillnad. 
Det ena ger en huvudvärk. 
Det andra ger en ont i truten. 
Andra sidan är det bara till att gapa och lida i all stillhet. Inför lagerfelet står man som en idiot med tummen mitt i handen. 
Båda gör emellertid ont, i den annars så magra plånboken. 
Jag hatar både delarna. 
Lagret som gått åt helvetet dånar som en hel verkstadsindustri. Tvätten lider alla möjliga kval. Jag blir så ledsen. 
Går in på Youtube. 
Kollar in ett lagerbyte på en tvättmaskin. Inser omedelbart, att där är jag körd i botten. En ny tvättmaskin kostar inte mycket mer, än vad ett lagerbyte kostar. En rotfyllning är alltid en rotfyllning. 
Samma gamla tand. 
Nu förstärkt som en fästning som på Kung Arturs tid. 
Ja, jag säger då det. 
Om man skulle köpa en trisslott?

Inga kommentarer: