söndag 31 mars 2019

Så slutar allsvenskan i fotboll-bröllopspar i GULD tippar

I dag startar allsvenskan med fem matcher. På måndag avgörs resten. MFF möter Häckens BK hemma på Stadion. 
En svår uppgift. 
Häcken bjuder nämligen på en tuff uppställning i år. MFF får upp till bevis ögonaböj. Det hör också till saken, att vi fotbollsdårar har för vana tippa vem som tar hem guldet. Jag och min hustru, Anna-Lena, sticker ut hakan direkt: Malmö FF tar hem allsvenskan, medan Sirius och Falkenberg får respass direkt ner till superettan. 
Tro för den delen inte Malmö FF får någon enkel resa. 
Det finns fler om budet. 
Häcken är ett sådant lag. 
IFK Norrköping ett annat. 
AIK alltid farliga. 
Hammarby vet man aldrig var man har. Oftast vet de inte ens själva det. Kan den duktiga tränaren, Stefan Billborn, få ordning på den spretiga truppen? 
Djurgårdens IF har köpt in mycket nytt folk i år. Håller Turay och humörspelaren Ajdarevic?
Östersunds FK får ett knepigt år med en svart moln hängande över sig: Rättegången mot mr Östersund, Daniel Kindberg. 
Helsingborgs IF magra bänk. Får lita på att ”gubbarna” med ”Granen” i spetsen, inte går sönder. Dessutom gapar börsen förfärande tom. 
Så där kan man hålla på. Vända och vrida på saker och ting. Oftast blir det så, att när allsvenskan går i mål i november får vi svaret. 
Då har man tippat helt fel sista dagen i mars (idag, alltså). 
Utom en sak: MFF vinner allsvenskan.
Där är jag och min hustru helt eniga. 
Inget lag i allsvenskan kan visa upp en sådan stark trupp som MFF. Det brukar bli avgörande fram på höstkanten. 
Vårt guldtips är alltså, helt i sin ordning. 
I slutet av augusti firar dessutom min hustru, Anna-Lena och jag, guldbröllop (50 år). Så det är karat av ädlaste sort i vårt tips.
Nu gäller det bara undvika en härdsmälta. Både på fotbollsplanen och i äktenskapet. Vi får jobba på det, MFF.
(HIPP!) 

Inga kommentarer: