torsdag 23 augusti 2018

En händig man i Lomma

Per Gessle skrev en låt som heter just, En händig man: 
”När inga blommor blommar i din korg 
Är jag en vän som suddar ut din stora sorg” 
För min egen del var det kökskranen som sprungit läck. Dropp, dropp...förvandlas till sorgliga droppar. Blommorna i korgen vissnar också. 
När man då inte vet vad som är fram eller bak, in eller ut, på en helt vanlig liten gummiring som också kallas packning. 
Gessles text snurrar vidare: 
”Jag kommer hem till dej jag är en händig man 
Ring till mej jag kommer så fort jag bara kan” 
För min egen del heter Gessles händige man grannen Peter. 
Alltid denna Peter. 
När saker och ting inte går som det ska. 
Peter.
Egentligen är han hela min bostadsrättsförening Peter. Hela människan är en vandrande verkstad-se löpet. 
Peter kom. 
Sågs. 
Och segrade. 
Snabbare än jag kan säga packning. 
Det är sådana människor världen behöver, när jag står med tummen mitt i handen. Även president Donald Trump skulle behöva en Peter som täppt till truten på människan med en gummiring. 
Det får bli Peters nästa uppgift-dropp, dropp...slut.

Inga kommentarer: