lördag 4 augusti 2018

Kräftfest i Lomma

Har du inget annat för dig, kan du ta med dig egna kräftor och dricka till Centrumtorget i Lomma, i kväll lördag. 
Där ska kräftan firas i glada vänners lag. 
Gamla vänner blir som nya vänner. 
Nya vänner blir som gamla vänner. 
Den varma gemenskapen genomsyrar Lommas årliga offentliga kräftkalas. I år blir det varmare än vanligt, för årets sommar har fått spader. 
Centrumföreningen, Lommastråket, har numera fått detta till en trevlig årlig tradition. Klockan 17.00 drar det i gång. 
Jag skulle gärna varit med. Tyvärr ställer min hälsa till det. Numera mår jag bäst med stilla kvällar hemma i min Täppa, svedd av sommarens ständiga sol. 
Ha det så trevligt, Gott Folk. 
Bilden här nedanför som jag lagt in min löpsedel, har jag lånat av Lommastråket från ett tidigare kräftkalas. 
Även då sken solen. 
Allting upprepar sig.

Inga kommentarer: