tisdag 21 augusti 2018

Lomma i går: Hösten bromsade in-tomt i badet slutslickat på glassen

I går-måndag-tog jag min vanliga Lommatur med min el-skoter. En runda jag kört i stort sett varje dag sedan den 5 maj. 
Fast i går blev jag förvirrad: tomt på badande-slutslickat på glassen. 
Ingen människa alls i sikte. 
Vädret godkänt för ett dopp. 
Vattnet inbjudande med 22 grader. 
Problemet var bara att hamnbadet var helt tomt på folk. I alla fall just då jag kom farande i 10 km/tim. 
Glasskiosken som varit nära sprängas av glassugna i månader. 
Stängd. 
Annat var det förr-nedersta överkryssade bilden på löpet. 
Allt samlat i ett paket, gav en egendomlig känsla av att hösten bromsat in. I så fall för en kort stund. 
SMHI har lovat värme de närmaste dagarna, sedan är det nog definitivt kört. Så passa på ta en dopp. 
Jag kommer sakna sommaren. 
Det har varit hur kul som helst få lära känna folk, från när och fjärran. Alla har varit glada. Människan blir glad av sol, bad och glass. 
Så här såg det ut i går, när hösten bromsade in över Lomma. 
Rent av deprimerande.

Inga kommentarer: