torsdag 30 augusti 2018

När hjärtat hoppar som fan själv-blir livet inte som man tänkt sig

Bilden här ovanför är från i morse. Jag har kört rakt in till receptionen på Vårdcentralen i Lomma. 
Orsaken inget att leka med. 
Tämligen allvarligt. 
För tala klarspråk.
Jag misstänker jag åkt på ännu ett flimmer av mina otaliga hjärtflimmer. Trött som en hel karolinermarsch. Farlig yrsel efter någon meters gång. 
Det var väl inte så jag tänkt mig dagen. 
Toppad med firande av vår 49-åriga bröllopsdag (aluminiumbröllop) och allt. Jag som också tänkt skriva om vad våra partier vill göra med Region Skåne i framtiden. 
Förhoppningsvis en intressant valanalys. 
Så blev det inte. 
Kollade blodtrycket och pulsen när jag vaknade. Det var rena rama Hawaii-hockeyn. Ringde Vårdcentralen och satte upp mig på deras återuppringningslista. 
Snart kontakt. 
”Kom ner så sköterskan får ta ett EKG på dig.” 
Därför bilden på löpsedeln med min el-skoter. 
Hjärtflimret bekräftades. Min hjärtläkare i Lund kommer kopplas in. Fast jag är under tuff medicinering sedan 14 år tillbaka, så det ska säkert lösa sig till det bästa. 
I stället får vi njuta av en gammal risig diabild av oss två ungdomar. Bilden från sommaren 1969 i Strömstad. 
Tänk vilken het kärlek.
Underbart minne.
Om ett år firar vi guldbröllop. 
Då ska jag fan i mig inte ha något hjärtflimmer.

Inga kommentarer: