tisdag 7 augusti 2018

Josefin baksidan av Calle Rockbäcks framsida

Det kan ha sina sidor att förvalta en blogg. Är då inte ens hälsa världens bästa, snarare åt andra hållet, gäller det vara utrustad med en tjurskalle. Det fungerar bäst om man då får behandling av en annan tjurskalle. 
I mitt fall har jag garanterat världens sötaste tjurskalle, nämligen Josefin. 
Hon är min kiropraktiker på Kiropraktorkliniken Laurin i Malmö. Har en lika lång utbildning som en läkare måste tröska igenom. Vilket kan behövas. 
En neurologisk skada (cancertumör) har begåvad mig med ett svårslaget diskbråck. 
Sedan 5-6 år tillbaka, några gånger i månaden, behandlar hon min rygg på ett utmärkt sätt. Mitt bloggliv kan fungera. 
Kapten Hddocks favorituttryck, tjurskalle, kräver sin förklaring. 
Jag är inte den person som kastar in handduken i första taget. Många gånger har jag fått plocka fram tjurskallen i mig. Den där egensinniga personen som biter samman så plomberna ryker. 
Besegrat omöjliga sjukdomar. 
Kapade ben, cancer och mycket annat elände. 
Josefin äger samma styrka. 
Vi tillhör personerna som aldrig ger upp. Så har hon också genomfört den svenska klassikern: Vasaloppet, cyklat Vättern runt (30 mil), Vansbrosimningen 3 km och sprungit Lidingöloppet 3 mil. 
Allt under ett och samma år. 
Josefin gjorde det dessutom på något av rekordtid. För klara av mjölksyra, skavsår och stumma ben och helvetet själv, måste du äga en tjurskalle. Vara just den där egensinniga personen. 
Simsalabim. 
Se där-två tjurskallar på ett bräde. 
Där fick ni också på köpet baksidan av mitt bloggliv. 
Driva en blogg i 10 år sliter. Var så säker på det. Då blir en Josefin absolut nödvändig. Svårare än så är det inte.

Inga kommentarer: