lördag 1 oktober 2022

När Internet var baby skapade jag Frank Sten

 

En gång tiden när nätet knappt fanns till, hittade jag på en vansinnigt galen blogg utan någon ordning och reda alls. Bara på kul, liksom. 
För min egen del var det enbart för träna upp mig på tekniken som var väldigt avancerad på den tiden. Sociala medier fanns inte. Mark Zuckerberg försökte fortfarande få ordning och reda på Facebook. 
Jag sjösatte min egen påhittade figur, Frank Sten. Frank kunde dyka upp precis var som helst-se vinjettbilden mötet med kronprinsessan Victoria. 
Det kunde också sluta med när Frank testade cykelsex eller varför inte Sitting Bull. 
Väldigt stort och populärt på sin tid. Ja, bland de få som vågade och kunde ge sig ut i cyberspace. Allt skapat från mitt lekrum hemma i Lomma.
Var god skölj:

 

Inga kommentarer: