tisdag 25 oktober 2022

Så fixade jag tid för årets influensaspruta

 

Då var vi där igen. Tid för årets influensaspruta. Region Skåne går med start ut idag med följande meddelande: 

”Mellan den 25 och 28 oktober går ett vykort ut till alla i Skåne som är 75 år och äldre med information om varför man bör vaccinera sig och var man kan vända sig. Information om vaccination mot influensa finns även på 1177.se.”

Jag har redan fått tid till sprutan för mig och hustrun. Så här gjorde jag. 

Den 20 oktober gick jag in på 1177 och beställde sprutan på Lomma Vårdcentral. 
Ingen hade uppmanat mig. 
Jag tog en chans. 
Den 23 oktober fick jag svar av ansvarig sjuksköterska. Dag och tid för sprutan den 11 november. 
Så enkelt fixade jag således tid för årets influensaspruta. Märkvärdigare än så var det alltså inte. 
Ligger man i fas för en spruta mot covid-19 erbjuds den samtidigt. 
Femman fick vi i september. 
Vi får alltså nöja oss med influensasprutan. 
Bra nog det. 
Låt hjärtat va med-som Sonya Hedenbratt och Sten-Åke Cederhök sjöng en gång i tiden.

 

Inga kommentarer: