onsdag 5 oktober 2022

Resan slut-Napoleon Bonaparte intog Lomma!

 

Anita och Vivian har väl aldrig sett på maken. De stirrar förhäxade på den den franska kejsaren. 
Napoleon Bonaparte intog nämligen Centrumtorget i Lomma under onsdagen. 
”Visst är det Napoleon,” säger Anita och Vivian förvånat och skrattar gott. 
Aldrig kunde de drömma om att få träffa denna krigiska kejsare på Centrumtorget i byn i kylig nordvästan. Den minnesgode minns säkert, när jag i söndags skrev om vykortet postat av vännen Mari i Portofina, Italien den 30 augusti. 
Det kom aldrig fram till mig i Lomma. 
Nu efterlyste jag vykortet på bloggen. 
Igår tisdag låg det plötsligt bland reklamen med ostämplat frimärke i min brevlåda. En resa på ca 130 mil fågelvägen, men fram kom det. 
Trodde vi aldrig. 
Vykortet en staty av Napoleon Bonaparte i Portofino har varit på en 34 dagars lång resa. Jag bestämde mig för att visa Lomma för Napoleon. 
Därför visades kejsaren upp för Anita och Vivian på Centrumtorget i Lomma. 
Succé, givetvis. 
Allt frid och fröjd. 
Tack Mari.

 

Inga kommentarer: