fredag 28 oktober 2022

Härligt fredags möte-Lommabon Cecilia flög till Chicago med svensk glögg

 

Så är vi snart där igen. Den gyllene tiden då svenskar glöggar upp sig. 
På Systembolaget i Lomma sprang jag under fredagens förmiddag på en förtjusande dam som handlade glögg. Tidigt ute, men ska man glögga, så ska det glöggas i tid. 
”Jag och min familj flyger till Chicago i eftermiddag. I USA finns ingen svensk glögg. Det blir en present till våra vänner som vi ska besöka,” berättar Cecilia för mig, bosatt i Lomma. Chicago? 
Det svischade till i huvudet utan jag drucket glögg. Det är bara sådant man skulle vilja göra själv. 
Omedelbart. 
Flyga till Al Capones Chicago och dricka svensk blossa glögg. Så någon gång efter midnatt landar Cecilia med den svenska glöggen i bagaget i Chicago. 
Visst skulle vi vilja vara med? 
Tala om ett härligt möte mitt i Lomma en solig fredag med skrattet i mungipan. Det är sådant jag bara älskar. Möta positiva medmänniskor. 
Jag tog mig sakta hem med min helgöl, Hofbräu Original München. 
Den duger gott den också. 
Hälsa Chicago, Cecilia. 
Putäll på dig!

 

Inga kommentarer: