lördag 17 september 2022

Sicken lördagsmorgon i Lomma-fick en hel buss till frukost

Det finns lördagar och så finns det lördagsmorgnar. Jag fick en hel buss till frukost. 
Det är sådant som kallas stolpe in. 
Tja, eller stolpe ut. 
Så här gick det till. 
I morse fick jag ett sms från Håkan. En varmhjärtad släkting. Han kom med bussen och sugen på frukost. Vem kan nobba en buss till frukost? 
Inte jag, i alla fall. 
Frågan är bara var i helskotta parkerar man en stor buss på Höjeågatan, min gata i Lomma? 
Håkan tränad busschaufför löste gåtan. Det visade sig finnas en tom bussparkering. 
Jag andades ut. 
Håkan skrattade åt mina bekymmer. (texten fortsätter efter bilden)

Det blev både kaffe, kokt ägg och rostat bröd. En paus Håkan mer än väl behövde. 
Han startade från Bergkvarabuss station i Skene utanför Borås kl. 02.50 i natt. Sedan blev det en rejäl rundresa för plocka upp resenärer: Göteborg, Varberg, Halmstad, Laholm, Ängelholm, Helsingborg och Löddeköpinge till anslutningsbussar på Öresundsterminalen vid E6:an, en bit bort från Lomma. De 28 resenärerna skulle sedan spridas för semestervinden till Gardasjön, Skottland, Paris, Italien och Frankrike. Visst blir en stackars sate sugen.
Det händer saker som vi inte har en aning om när vi ligger och sussar gott. 
Håkan tackade för frukosten. 
Tog sedan sin tomma buss och körde hem till Skene. På måndag jobbar han åter som trafikledare på Sveriges största bussbolag, Bergkvarabuss. 
En solskenshistoria som jag och Håkan bjuder på.

 
 


 

Inga kommentarer: