torsdag 29 september 2022

Superwoman från Lomma till riksdagen

 

Jag växte upp med superhjälten Stålmannen med övernaturliga krafter. Stålmannen föddes på planeten Krypton och skickades till jorden av sin far. Växte upp och blev journalisten Clark Kent. 
Ni vet den där telefonkiosken, där förvandlingen skedde till alla bovars skräck.
Stålmannen. 
Det skulle däremot gå nästan 70 år innan jag kom i kontakt med min första Superwoman. Kommunalpolitikern, 35-åriga Emma Ahlström Køster(M), är på sitt sätt en Superwoman med minst tusen järn i elden. 
Gift och tre barn. 
Hon kommer varken från Krypton eller någon annan gudsförgäten plats utan Oxelgatan i Lomma. Dessutom har hon fortsatt vara Emma efter besöket i telefonhytten. 
Jag har roat mig med att följa Emmas fartfyllda liv. Inte minst i sommar. 
Kära vänner, det går med 200 knyck i kurvorna. Nu tar hon också över riksdagsplatsen för kommunalrådet och partiets starke man Christian Sonesson(M) i Staffanstorp. Han valde stanna kvar på sin post som kommunhövding. 
Så nu har Emma Ahlström Køster fått valuta för pengarna hon satsade på sin egen personkampanj inför årets val. 
Gasen har hon redan i botten. 
Här ett bildsvep från sommarens övningar med Lommas egen Superwoman. 
Kolla in bild tre. 
En egyptiskt outfit gjord av läskburkar.
Ulf Kristersson har fått en böna med krut i, sanna mina ord.
Lycka till, Emma!

 




Inga kommentarer: