lördag 3 september 2022

Lomma i valet och kvalet: Rock`n`roll keps-häftigast i valrörelsen

 

Idag-lördag-då mitt barnbarn Alva har namnsdag, intogs Centrumtorget i Lomma av valrörelsens häftigaste huvudbonad. En mycket stilfull rock`n`roll keps. 
Jag måste tillstå. 
Jag blev väldigt förtjust i kepsen. 
En keps i tiden så att säga. Nu när galningen Putin drar åt gaskranen till Europa. 
Hemska människa. 
Då mår vi bra av något som lättar upp. (texten fortsätter efter bilden)

Det är alltså Lommas socialdemokratiska oppositionsråd, Per Bengtsson, som döljer sig bakom rock`n`roll kepsen. Jag har skrivit om Pers kepsprydda huvud förr. 
Hans senaste kepsfynd är inte vad skit som helst. Tro för allt i världen inte det.
”Den köpte jag på Bäckströms Hattaffär på Stora Östergatan i Ystad. En hattbutik som funnits sedan 1847 i korsvirkesstaden,” berättar han stolt för mig. 
Jag kan också tillägga att modellen är en äkta Flat Cap Einstein. Fint ska det minsann vara på knoppen. Det kan också behövas bland allt valfläsk som delas ut i parti och minut. 
Min egen keps krävde en förtjusande kvinna för att få ett lyft. Mari är namnet, om någon undrar. 
Tjillivipp!

 
 

Inga kommentarer: