tisdag 20 september 2022

Krasch-svart i rutan! TV:n dog under drottning Elizabeths begravning

 

Mitt under begravningsakten i Westminster Abbey av drottning Elizabeths dog vår TV. 
Det blev sorgesamt svart i rutan. 
Stendöd. 
Stilenligt kan tyckas. 
Det tyckte varken jag eller hustrun. 
Bedrövligt. 
Vad händer? (texten fortsätter efter bilden)
Larmet gick. 
Brf Skrattmåsens tusenkonstnär Peter ryckte ut. På bilden här ovanför pekar Peter ut felet. 
I arbetet med dra elkablar till parkeringens tänkta laddstolpar, grävdes vår TV-kabel av. 
Krasch och svart i rutan. 
Drottningens begravning gick hädan.
TV-apparaten samt min fasta dator som alla blogginlägg kommer till på slocknade. (texten fortsätter efter bilden)
Den avklippta kabeln som släckte ner drottning Elizabeths begravning, ser inte mycket ut för världen. 
Men ack så viktig. 
Nu började en helt annan begravning. 
Felanmälan hos Tele2. 
Ni vet hur det är. 
Man begravs i väntan, tryck si och så och hjälpen kommer. Drottningens hädanfärd kunde vi se i månen efter. 
Det blev en kväll utan TV och min fasta dator. En egendomlig känsla av stillhet och tystnad infann sig. Hustrun pusslade och jag satt mest förlamad av dystra tankar. Man skulle kanske prova hänga sig i takkronan? 
Först i förmiddags-tisdag-dök en glad Joakim från Kabel-TV Service i Eslöv upp som en räddande ängel. Han fixade biffen med delvis en gul mätapparatur-se bild här nedanför. TV:n och datorn igång igen. 
Dessutom räddade han vår takkrona. 
Allt fungerar. 
Tack Joakim. 
Och tack Peter som firade med få sin femte covidspruta idag. Något ska man väl göra. Själv blev jag glad i hågen och skrev detta blogginlägg. 
Tjosan!

    

1 kommentar:

Rörmokarns Ola sa...

Du e en filur du allt Calle