fredag 9 september 2022

I Lomma blev valfläsket en BANAN-snacka om muta!

 

Partierna är givmilda när valdagen närmar sig. Här ska jävlar mutas! 
I morgon-lördag-kan ni räkna med stor uppställning på Centrumtorget i Lomma. 
Den stora mutdagen. 
Sista skriket, om Herrskapet förstår vad jag menar. Då gäller det hålla sig framme och låta sig mutas av både det ena och det andra. 
Själv har jag redan med stor förtjusning låtit mig mutas med trista broschyrer, vatten i miljöförpackning av KD, vatten i icke miljöförpackning utan en miljöfientlig plastflaska. Bakom gåvan busungen Sverigedemokraterna. 
Sossarna gav mig först en ros. Sedan plussade oppositionsrådet i Lomma, Per Bengtsson, på med ytterligare en vacker ros H55. Ska det mutas så ska det mutas rejält. 
Vänsterpartiet sprang efter mig med en kaffekanna. Det blev rena rama gatloppet i centrala Lomma. 
Och så kom så till slut Kristdemokraterna(KD) med sitt valfläsk: jag fick en banan. 
En banan? 
Det var allt. 
En muta god som någon. 
I morgon-lördag-på den stora mutdagen hoppas jag på snika åt mig en penna. 
Bläck inte blyertspenna. 
Vem blir först?

 

Inga kommentarer: