onsdag 10 juni 2020

Lomma som bäst: Leende guldbruna ögon räddade min dag

Här sitter Lommas Ukuleleklubb och spelar och sjunger för mig. Det kunde jag behöva. Tillbringat större delen av dagen med en punkterad Palmeutredningen. Jag kände behov av friskare luft. 
Tog en tur med min elskotern. 
Vädret kortärmat. 
Skvallrade om att sommaren strömmade in från Öresund. 
Från segelklubbens altan strömmade musiken från fyrsträngade stränginstrument emot mig. Ukulele. 
Ni vet det där instrumentet som George Formby (1904-1961) spelade och sjöng, ”When I´m Cleaning Windows”, i en Flygmalajenfilm på stenåldern. 
Nu var det SPF-seniorerna som spelade upp för sommarens intåg i Lomma. Åldersspannet från Lennart 87 år till Lena 69 år och det lät alldeles ljuvligt. 
Jag döpte genast mina nya vänner till Lommas Ukuleleklubb. 
”Nej, vi är SPF-seniorerna, en pensionärsförening i Lomma,” fick jag genast till svar, så strängarna nästan brast i nästa förtjusande låt. 
”Leende guldbruna ögon 
Har jag förälskat mig i 
Just dina guldbruna ögon 
Så blå kan de aldrig mer bli” 
Tack för underhållningen. 
Ni räddade min dag. 
Kan inte bli bättre. 
Vad är den havererade Palmeutredningen mot det här? 
Slätt ingenting. 
Bara i Lomma, Gott Folk. 
Bara i Lomma.

Inga kommentarer: