lördag 6 juni 2020

Fantomen i Lomma

Den här läckra cykelbilen, har jag sett komma susande fram på Centrumgatan i Lomma. I veckan stod jag lämpligt till. Lommas enda stoppljus slog om till rött. Det fanns tid och ta bilden av Fantomens framfart i byn. 
Den här cykelbilen kallas nämligen för Fantom. 
Vem som sitter och trampar vet jag inte. 
Förmodligen har min okände fantom byggt skapelsen själv. Vad jag förstår inte ett helt lätt bygge. 
Ett kul inslag i trafikmiljön. 
Verkar också riskfyllt. 
Dessutom miljövänligt. 
Inga avgaser alls.
Drömmen för alla miljöpartister.
Kanske det är en miljöpartist som far fram genom byn? 
En klimatsmart fantomen?
Jag spanade om Diana kom på vanlig trampcykel efter sin fantom. 
Det gjorde hon inte. 
Vem är han då? 
Någon som vet?
Läser du själv detta, hör av dig till mig. 
Önskar alla en trevlig nationaldag. 
Flaggan i topp!
FOTNOT. Jag har maskat bilarnas reg. nummer. 

Lasse heter "cyklisten" i cykelbilen! 
Senare under dagen skrev Lasse så här till mig: 
"Hej 
Det är jag och min velomobil (samlingsnamn för denna typ av cykel). 
Just denna är en Quest xs. 
Pendlar mellan Malmö och jobbet i Lund t o r varje dag. 
Endast trampkraft. 
Ha en fin lördag!"
Tack Lasse, för du gav dig till känna.
Lycka till med din fina cykelbil. 

Inga kommentarer: