torsdag 8 juni 2023

Visst händer det rolig saker i Lomma-en fotbollsplan i badsand!

 

Det här är en liten lokalnyhet, så god som någon. Nere vid Centrumbadet har kommunen fixat till en fotbollsplan. I vit härlig badsand. 
Jo, ni läste rätt.
I badsand.
Tror inte Malmö FF kommer och spela där. Laget har stora problem med konstgräs som i Borås. Elfsborg tvålade till ”di blåe” med 3-0. 
På konstgräs. 
Hur skulle det då slutat med badsand som underlag? Hemska tanke. 
Blev förvånad när jag körde rakt in i härligheten. Jag har legat vissen i en vecka på grund av sjukdom. Tog mig ut idag och möttes av denna märkliga fotbollsplan. 
Kul idé. 
Blev faktiskt sugen på dra av en rökare, så sanden sprutat om fötterna.
Sedan var det en hel radda nya cykelställ nere vid Amfiteatern. (texten fortsätter efter bilden)
Inte så konstigt alls. Den 17 juni blir här en kulturfest. Då kommer cykelställen väl till pass. 
På plats finns också en glasmonter. Här inne ska Lommaborna få njuta av konstnären, Love Terins, konstverk. Hon är född i Malmö 1993, men lär ha vissa band med Lomma. Utbildningen fick Love vid Konstakademien i Oslo, så det så. 
Visst händer det roliga saker i Lomma. 
På bara en vecka, när jag satt inne och ugglade. 
Nej, bättre upp Rockbäck. 
Skärpning ombedes!
Mycket nytt ändå.
Tack för mig.

 


 

Inga kommentarer: