lördag 17 juni 2023

Kulturfesten: Amfiteatern i Lomma är felplacerad

 

Det slog mig plötsligt i förmiddags. Någon har tänkt fel. Banne mig om inte själva grundbulten, Amfiteatern, är felplacerad. Tog en tur ner till nybyggda Amfiteatern i Lomma. Navet i dagens Kulturfest. 
Här var man i full gång och rigga upp en ny stor scen, med så att säga ryggen mot Amfiteatern. Själva scenen åt andra hållet, så folk får plats att både se och höra kvällens uppträdande. Ingen har tydligen tänkt tanken. 
Det visade sig redan vid Valborgsfirandet, att Amfiteatern är felplacerad. Fylldes snabbt med åskådare. Den stora folksamlingen fick ställa sig upp mot kullen. Varken såg eller hörda mycket av vårens ankomst. 
Scenen felvänd. 
Inför dagens Kulturfest försöker man rätta till det hela med att rigga upp en ny jättescen, så folk både kan se och höra uppträdandena. 
Amfiteatern står där den står. 
Ej flyttbar.
Dessutom varken ser eller hör (tja, lite då) något från den stora nyuppförda scenen.
Tablå.
Någon har banne mig tänkt fel. 
Ajabaja. 
Själv håller jag mig hemma. 
Inget kul stirra in i folks ryggar sittande på en el-scooter. FOTNOT. Vinjettbilden är mitt eget fotocollage.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte många byggen som kommunen gör som blir rätt.

Anonym sa...

Dom ansvariga måste ställas mot
Väggen om detta. Skandal med andras pengar. Vilka är ansvariga?