söndag 18 juni 2023

Alis hustru sjuk-Blogginlägget som slog alla rekord

 

Både jag och Alis behagliga hustru, Sarwa, trodde inte det var sant. Blogginlägget om hennes sjukdom för en tid sedan blev en något oväntad framgång. Närmare 9000 personer forsade in på min blogg.
9000!
Jo, ni läste rätt.
9000!
Sensationellt för en liten blogg.
Det var naturligtvis övervägande Lommabor, men även många vänner i förskingringen. 
”Det är massor av människor som hört av sig. Läst vad du skrev. De önskar mig lycka till. Ett enormt stöd som jag blir både tacksam och lycklig över. Helt fantastiskt. Det stödet behöver jag och får passa på tacka alla,” berättar en glad Sarwa för mig i veckan. 
Hon sköter sin jordgubbsförsäljning på Centrumtorget i Lomma på vardagarna. 
Även jordgubbarna ser nästan lyckliga ut. 
Jag har publicerat 5641 blogginlägg sedan starten i juli för 15 år sedan. 
Jag har skrivit om hundratals och åter hundratals boende i Lomma kommun. Många har trätt fram och berättat om både lycka, olyckor eller bara berättat om sitt liv i kommunen. Det finns en berättelse i varje människa. Den har jag försökt fånga. Ingen har däremot kommit i närheten av närmare 9000 medborgare som läst en enskild text.
 Här nedanför alla som var med på bloggen 2020. Och så Sarwa då, som spelar i en egen division. 
Tänk som det kan blir. 
Heja Sarwa!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi önskar Sarwa god bättring