måndag 3 april 2023

Så bjuder man på ett gott skratt-mitt aprilskämt en FEMETTA!

 

Lommabutikerna ska börja sälja kokta ägg i påskvecken. Årets aprilskämt på bloggen gick hem i stugorna. 
Oförargligt, lättsamt och kul. 
Många hörde av sig och skrattade gott. 
Ingen tog det på allvar, utan enbart en kul grej som piffade upp dagen. 
Även om tanken fanns där, kanske ändå?
Precis alltså som ett lyckat aprilskämt ska vara. 
Jag fick idén vid frukostbordet på morgonen den 1 april. 
PING! 
Sa det i mitt huvud. 
Och så satt årets aprilskämt där.
Sedan var det bara till plocka fram lämpliga bilder och skriva ut texten. 
Svårare än så var det alltså inte. 
Äggstra var mitt femtonde aprilskämt på bloggen genom åren. Alla inte lika klockrena som årets. 
Här är tre andra som jag är nöjd med. (texten fortsätter efter bilden)

Ärligt talat. Det hittades ingen guldgruva i Lomma2018. (texten fortsätter efter bilden)

Jag satte en glaskupa över Gröna Ön som ligger i en av Havsblicksdammarna. Tekniskt svårt på sin tid år 2011. Lomma fick en tropisk ö. Bästa aprilskämtet är från 2010.Länken HÄR!


 


 


 
 
 
 

 

Inga kommentarer: