tisdag 4 april 2023

Lommatanke: Knark kirurgen i Lund dömd till fängelse-har väl inte opererat mig?

 

Jag är säkert inte ensam om tanken. Knark kirurgen i Lund som dömts till ett långt fängelsestraff, har väl inte opererat mig? Jag kunde inte få bort den ”räliga” tanken. 
Jag har genomgått ett antal stora operationer samt åtskilliga mindre av varan också. 
Just i Lund. 
På samma ställe.
Då är det inte alls konstigt tankarna far omkring. Så jag bestämde mig för ta reda på vem kirurgen är. Det visade sig vara betydligt lättare än vad jag hade trott. 
Kirurgens namn dansar omkring på nätet som en egen fångtransport. Mannen byggde upp sin läkarkarriär i Göteborg som plastik kirurg. Redan där sprack mina onda aningar. Även om det kanske skulle behövas ett och annat ansiktslyft för egen del, så hoppar jag över den utmaningen. Jag får vara nöjd med vad jag har kvar av mitt ansikte. 
Det intressanta är annars, att en dag kom det en vacker kvinna till mannens mottagning. Hon ville bli ännu vackrare som berömd deltagare i en svensk dokusåpa. Plastikkirurgen föll pladask. 
Kärlek på lasarett som Anna-Lena Löfgren sjöng om en gång i tiden. 
Paret flyttade sedan till Lund och mannen till en tjänst som plastkirurg på sjukhuset. Samtidigt tog heroinet en allt större plats i parets liv. 
Det blev ett liv i sus och dus, skulle man kunna säga. Av bara farten misshandlade mannen också sin sköna. Det gick åt helvete, skulle man kunna bygga på med. 
Nu har läkaren dömts till tre år och nio månaders fängelse. Dokusåpastjärnan till tre år och sex månader. 
Och jag kunde andas ut. 
Tänk som det kan sluta.
Det är ändå kärlek på lasarett.

 

Inga kommentarer: