söndag 9 april 2023

Lomma mitt i påskens konstrunda-morgondagens djur i ett svep

 

Det här är en Skymningstassare. Inte precis någon goding man känner för krama precis. En skräckinjagande Skymningstassare. Kort och gott. 
En annan påsk för väldigt många år sedan, satt jag med några vita pappersark och en kolbit. Drog några krokiga linjer. Det bar sig inte bättre än jag ritat av en uppsättning märkligt läbbiga djur med min kolbit. Fantasidjur som kanske finns på vår jord om 10 miljoner år. 
Inte Picasso precis. Även om jag tror att blicken bromsat in en kort stund.
För egen del, ett kul tidsfördriv en annan påsk, då Putin var färsk KGB-agent i Dresden, Östtyskland. 
Av bara farten raspade min kolbit fram följande originella djurpark, förutom då Skymningstassaren. 
Allt i kol. 
Därmed skapade jag min egen konstrunda.
Håll till godo.
Kolla in här nedanför:
Gobbinapa-ingen vill bli kramad.
Fläskrumpa-inte kul alls ha i sitt kök.
Schabrak-ser ett krossat hem.
Allmänna bockaninen-två djur som blir ett djur.

 
Skymningstassare-finns dold i varje hems mörka garderob.



 

Inga kommentarer: