lördag 29 april 2023

Valborgsmässoafton: Handbollsstjärna hälsar våren välkommen i Lomma

 

Det hör inte till vanligheten att en handbollsstjärna får hålla tal på självaste Valborgsmässoaftonen. Frågan är om inte Isabelle Gulldén är den första kvinnliga handbollsspelaren som kommer hälsa våren välkommen vid Amfiteatern i Lomma på Valborg. Ett utmärkt val, måste jag få säga. 
Ett hedrande uppdrag bli stolt över. Jag vet, för jag har själv hållit Valborgstal. Även min son Johan har fått hälsa våren välkommen. 
Då var jag extra stolt. 
Isabelle Gulldén, Bella kallad, gjorde 846 mål på 224 landskamper. Vann två EM-medaljer – silver 2010 och brons 2014-innan hon 2020 avslutade landslagskarriären. Vann titlar i fem länder. Flyttade till Lomma med sin Linus och barn och avrundade karriären i Lugi. 
Det är alltså en f d världsstjärna i handboll som håller årets vårtal i Lomma. Prata kan hon. Om inte annat visade hon det vid EM i handboll för damer, nu senast. Där var hon expert i Viaplays studio och TV6:s studiosändninga tillsammans med Johanna Ahlm och Martin Frändesjö. 
Isabelle Gulldén har inte varit anträffbar för en kommentar. Lycka till med både talet och våren, Bella! 

 

Inga kommentarer: