söndag 20 juni 2021

Vaccination: Winnie-gladaste danskan i Lomma

 

Det här är Winnie. Hon är en av mina ivriga påhejare som bloggföljare. 
Många i Lomma känner danskan Winnie. Ett ljuvligt fruntimmer som alla verkar älska. 
Hon strålar alltid mot livet. Idag är hon dessutom extra glad. Igår fick Winnie nämligen vaccinspruta 2 mot covid på Lomma Vårdcentral. 
”Efter över ett års väntan i karantän, kan jag äntligen åka till Danmark och besöka min familj. Det är sådant som gör en extra glad,” säger Winnie, och ler så där gott mot betraktaren som bara en pige kan göra. 
Förutom det heliga vaccinationskortet som magiskt öppnar dörren till Danmark, har vi en annan sak gemensamt: vi är båda sporttokiga. 
Winnie värre än värst. 
Speciellt nu i EM fotbollens tidevarv. Hon har t o m fixat till tånaglarna i Sveriges och Danmarks färger. 
Riktigt så långt har jag ännu inte kommit. 
Lycka till med resan till Danmark. 
Hoppas Sverige-Danmark möts i EM-final. Då får Winnie garanterat magknip. 
Jag lovar måla mina tånaglar.
Visst är det galet skönt med vaccin, så säg.


Inga kommentarer: