onsdag 16 juni 2021

Lomma kommun agerar: PEAB städat upp efter miljögrisarna

 Bloggens bilder på ett miljömord i ett av kommunens vackra naturreservat skakade om. 
Några festade till i den underbara grönskan vid Slättängsdammarna. Reste sig och lämnade platsen med allt skräp kvar. 
Ni kan än en gång se den omskakande bilden av griseriet här på bloggen. Ofattbart att människor kan bete sig på detta snuskiga vis. 
Många som såg bilden blev minst sagt upprörda. Någon ansåg att de lämnat förståndet hemma. 
Jag skickade över länken till Lomma kommun för kännedom. Visste inte riktigt hur jag skulle göra. 
Efter några timmar svarade landskapsingenjör, Sara Ewald mig så här:

Hej Calle

Peab har varit där och städat.

Jag har lyft det med min chef och ansvarige för naturreservaten.

Jag har än inte fått någon återkoppling av dem hur vi skall agera.

Med Vänlig hälsning

Sara Ewald, Landskapsingenjör

Lomma kommun”


 

Inga kommentarer: