onsdag 2 juni 2021

Igår fick jag trassel-slutade med champagne i Lomma

 

Det här är en sådan där liten historia som jag älskar berätta om. Inget märkvärdigt alls. Ingen nyhet som välter omkull kvällens Rapport. Bara en liten söt berättelse, bland allt skjutande i Sverige. 
Utanför Systembolaget i Lomma sammanstrålade jag med kompis Karsten igår. 
Solen sken. 
Vi löste diverse världsproblem. 
En stillsam dag bland alla andra stillsamma dagar i vår trivsamma by. Då dyker det plötsligt upp en förtjusande kvinna med ett glatt leende. 
”Ursäkta. Skulle ni vilja passa min vovve medan jag går in på Systembolaget. Det är min tvillingsysters hund. Den är så snäll.” Visst gick det för sig. 
Jag höll i kopplet medan matte försvann in på bolaget-se bilden här ovanför. 
Vovven hette Trassel, 12 år gammal. Räknat i hundår lika gammal som vi själva. 
Tre pensionärer: två fräscha gubbar och så lilla vovven. 
En stillsam vovve, visade det sig. 
Älskar skinka mest av allt, berättade matte Anna, som snart var tillbaka med en flaska champagne. 
”Min väninna gifter sig till helgen. Med en amerikan. De träffades på Tinder. Kan ni tänka er. På Tinder. Hoppas det blir ett lyckligt äktenskap. Champagne ska det i alla fall bli,” kvittrade Anna förtjust. Tackade för hundpassningen och försvann ur Karsten och mitt liv. 
Ett litet möte i vardagen som är kul skiva om. Inget märkvärdigt alls. Bara ett kort möte i livet. Mitt i Lomma.
Lycka till, får vi väl säga till brudparet. 
Och skål på det.

 

Inga kommentarer: