måndag 31 maj 2021

Calle Rockbäcks BLOGG rockar åter igång

 

Det kom ett heligt klockslag till oss idag. Exakt klockan 11.23 beskedet från Tele2: felet i driftstörningen åtgärdat. 
Det visade sig fungera. 
Wi-Fi igång fullt ut. 
Det fungerade alltså på riktigt. 
Rock on! 
13 dagar i nattmörker slut. 
Får vi hoppas. 
Bäst att gardera sig.
Mitt senaste blogginlägg var den 17 maj. Sedan sköt Tele2 ner bloggen, om mitt herrskap förstår vad jag menar. 
Bloggen har haft många miljoner besökare. För första gången sedan jag startade bloggen för snart 13 år sedan, med över 5000 blogginlägg, rök bredbandet all världens väg. 
Helt stopp. 
Kom ingenstans. 
Nattmörkret lägrade sig över Rockbäck. 
En lång kamp började. 
Jag har suttit timtal i telefonkö. 
Pratat som en snäll gammal farbror. 
Dundrat och rutet som som en galen person. 
En tekniker som dök upp, gick bokstavligen upp i rök. Inget hjälpte. 
I natt hade jag till och med en mardröm om Tele2. 
Så idag exakt klockan 11.23 kom det förlösande beskedet. Solen sken ute. Inne sken jag. 
Gott Folk, bloggen är på banan igen efter 13 dagars tystnad. Tack för det. 
Oroliga bloggläsare har undrat om Rockbäck gått hädan. Nej, jag lever. I allra högsta grad. 
Inte ens Tele2 kunde släcka ner gubben för evigt. 
En öl på det. 
Tack!

 

Inga kommentarer: