måndag 3 maj 2021

Snacka om supporter-vovven Elsa har egen MFF-tröja

Hej, jag heter Elsa och är vovven i huset. Husse och mattes granne är en tokigt MFF-supporter. 
Ikväll när MFF möter Djurgården borta kläddes jag extra fin. Matte satte på mig en super MFF-tröja. 
”Nu får du visa upp dig för grannen,” sa matte. 
Ja, så blev det. 
Grannen gick bananas. 
Så fin vovve sa han sig aldrig ha sett. 
Kanske inte så konstigt, eftersom jag (hrm) är ensam om i Sverige äga en sådant fint klädesplagg. 
Grannen började till och med vovva, precis som han kunde vovva som jag. 
Det kunde han inte. 
Fast han är ändå ganska trist. Grannen hade inga mjukisleksaker som jag älskar leka med. 
Tur nog, så var grannfrun hemma. Henne älskar jag över allt annat. Så är hon också mycket sötare än gubben sin. 
Sedan fick jag viska i grannens öra hur matchen slutar ikväll. Vinst, naturligtvis. 
Vov på det.
Okej, min vovkompis Ture, har också en lika fin tröja, så det så. Det gör ont, men visst får även han vara med på bild.
Två vovvar på det!

 

2 kommentarer:

Alma sa...

Hej! Vart är tröjan köpt för hunden?

Calle Rockbäcks BLOGG sa...

Tröjan är hemmastickad. Går inte köpa. Tyvärr, Alma.