onsdag 5 maj 2021

Tack vare vaccinet: På fredag startskott-renovering av Rockbäck

 

Det numera klassiska ordet äntligen, passar just nu väldigt bra in på mig själv. 
Jag har levt i karantän i snart 15 månader. Den 17 april vaccinerades jag av doktor Linn på Lomma Vårdcentral. Inte nog med att vi är födda på samma datum den 11 augusti. Sprutan öppnar efter tre veckor plötsligt upp själva livet igen. 
Så på fredag börjar reparationen av mitt totalkvaddade diskbråck. Min kiropraktor Josefin har på grund av covid-19 inte kunnat behandlat mig sedan februari 2020-se vinjettbilden. Josefin har annars i många år trollat med mitt diskbråck. Jag har kunnat röra mig hyfsat normalt. 
Sedan kom coronan. 
Det blev tvärnit.
Frontalkrock. 
Diskbråcket blev snabbt ett mördande helvete. 
På fredag börjar åter Josefin trolla med Rockbäcks rygg. Tack Astra Zeneca för den första sprutan. 
Andra saker som sparats till maj månad: en lättare operation, gedigen 1000-mila service vid Njurmedicinen i Lund, samt några mindre saker som till exempel bli av med coronafrisyren hos Pernilla i Lomma. 
”Hur många äldre personer har så fint hår som du, farfar?” säger barnbarnet Alva(16 i år) som tycker farfar är fin i håret som det är, så vi får se. 
Annars sitter ordet äntligen som en jublande majblomma. Tjofaderalla!

 


Inga kommentarer: