onsdag 12 maj 2021

Här ryker min coronafrisyr-Pernilla klippte till efter 15 månader

 

Hårtussarna flög för landa på Pampas som Evert Taube sjöng om. Frissan Pernilla som driver Carlssons Hårmode i Lomma, satte definitivt stopp för mina 15 månader långa coronakarantän. 
Senast jag var hos Pernilla och klippte mig var i februari 2020. Sedan kom covid-19. 
Karantän blev snabbt ett modeord. Det blev som det blev med håret. Det växte nästan som bambu i de tropiska delarna av Asien. 
I september försökte jag själv ansa luggen som föll ner som ett draperi. I samma veva försökte hustrun få öronen synliga. Det var inte lätt. Hörseln blev i alla fall bättre. 
Jag var stenhård med karantänen. Smög som en tjuv om natten. Undvek all mänsklig kontakt. Håret fick fritt spelrum. Det fick bli som det blev. 
Jag stämplades naturligtvis som byns original, när jag kom farande med min el-scooter med fladdrande hår. 
Den 17 april fick jag så äntligen vaccinsprutan med Astra på Vårdcentralen. Nu har jag säkrat mina tre veckor med råge. Är fri som en fågel. 
Tid ta tag i sådant som blivit försummat. 
Starten skötte Linn som gav mig sprutan.
Förra veckan Josefin och diskbråcket. 
Denna veckan Pernilla. 
Snacka om brudar. 
Man väljer väl sitt umgänge. 
Därför ser jag åter ut som en gentleman. 
I alla fall i nacken.

 

Inga kommentarer: