tisdag 1 september 2020

Visst händer det roliga saker-byggstart för Lommas Amfiteater

På min lilla dagliga rond i Lomma upptäckte jag arbetsbodar och en grävmaskin. Markytan hyvlades av till det som ska bli Lommas Amfiteater, söder om Lomma Hamn och T-bryggan. Invigningen är planerad till november. 
En pirrande känsla infann sig. 
Såg jag en framtid utan det där förbannade viruset i centrum? 
Det finns klara tecken i skyn som talar för det. 
Vaccinet som hela världen skriker efter, bör nästa sommar börjat sitt segertåg ut över världen. Andas ut, Gott Folk. 
188 länder kan (möjligen) andas ut efter kniptången med covid-19. Det innebär (möjligen, igen), att de populära Dansveckorna i juli 2021, kan arrangeras på Lommas nya fräscha Amfiteater. 
Jag såg denna morgonen åter ljuset i tunneln i form av en byggarbetsplats. Vår Herres skapare kunde knappt ordna det bättre. 
Årets Dansveckor fick ställas in som så mycket annat kul. 
Nästa sommar kan vi (möjligen, igen och igen) åter samlas, och dra en vals på Amfiteatern som jag döpt till mera folkliga Fladdermusen. 
Tjolitta hej!

Inga kommentarer: