onsdag 23 september 2020

Skånsk basket mot nya höjder-Lommabon Peter Larsson styr mot framtiden

 Fick i morse reda på att Lommabon, Peter Larsson 43 år, blivit vald till ny ordförande för Skånes Basketbollförbund. 
Därmed har det skånska förbundet fått in en dynamo som alltid går ”all in” med full kraft. 
En sådan basketfantast som Max Wiman på Sydsvenskan borde bli glad. 
Jag vet vad jag talar om. 
Jag lärde nämligen känna Peter Larsson som en glad påhittig pojke när han var endast 7 år gammal. Kompis med min son Johan. 
Även som rar liten gosse gick Peter ”all in” med full kraft. Då var det brevduvor, akvariefiskar och fotboll i Nikes pojklag som gällde. 
En liten notering, vid sidan om: Peter har som mest haft 80 akvarium! 
Ska det göras, så ska det göras rejält. 
På Kebnekaise låg han t.ex. i smällkalla vintern i bivack som fältjägare i Norrland. 
Huvudkudden Nikkaluokta. 
Sveriges kallaste plats. 
Visserligen talangfull i fotboll, men snart nog var det basketen som blev det stora intresset. Själv aktiv i i hög ålder i Lommalaget, Lobas. 
Den aktiva delen har barnen nu fått ta över. Talangfulla i både Lobas och MFF som annars också är Peters egen hjärtstartare. Privat är han bankman. 
Ångar på för fullt med Danske Bank. 
För inte tala om fisket. 
Pappa Rune var fiskare i Lomma, så det intresset fick Peter Larsson av bara farten. 
Den fulaste fisken har han redan fångat. 
I Thailand. 
Grattis till jobbet, Peter. 
Kör bara inte helt slut på styrelsen till Skånes Basketbollförbund.

 

1 kommentar:

Peter X sa...

Tack Calle!
Vilken beskrivning, skepp ohoj :-)
Nu ska jag få basketen på kartan, hoppas Max är med 👍