tisdag 29 september 2020

Regeringens coronakosläpp: Hur gör vi 70-plussare nu?

Efter mycket vånda presenterade regeringen idag nya ”friska” tag för landets befolkning. 
Taket ska höjas från 50 personer till 500 vid idrotts-eller kulturella evenemang. 
Först den 8 oktober kommer regeringen ta beslut i frågan som ska gälla från den 15 oktober. Ett beslut med säkerhetssele i form av byxhängslen och livrem. 
Vem vet hur landet ligger till om ens i morgon? 
Själv letade jag efter ett kosläpp för oss 70-plussare. Lyssnade på Amanda Lind och Mikael Damberg. Lusläste regeringens pressmeddelande. Givetvis följde jag Folkhälsomyndighetens presskonferens i eftermiddag. 
Inte ett ljud om oss 70-plussare som varit isolerade i våra hem i snart 190 dagar. 
Omvårdnaden om oss har varit gigantiskt. Ja, så till den milda grad, att många inte ens fått den vård de rätteligen borde få. Själv har jag drabbats av ett obehandlat diskbråck. Min kiropraktiker har förhindrats hjälpa mig, på på grund av reglerna som omgärdar oss 70-plussare. 
Ingår inte vi alls i regeringens coronakosläpp? 
Tydligen inte. 
Hur ligger det egentligen till? 
Kan vi plötsligt få gå på fotboll, eller titta på Jonas Gardell tillsammans med 500 andra? 
MUUU...säger jag.


 


 

Inga kommentarer: