fredag 25 september 2020

Coronan på väg skjuta sönder TV4 flaggskeppet Idol

 

Jag har inte det minsta förvånad. Tre av kvällens finaldeltagare i TV4:as flaggskepp, Idol, har testats positivt för covid-19. De är nu isolerade. 
Ja, hela kvällens finalfält är isolerade. Jag är som sagt var, inte alls förvånad. 
Titta på min vinjettbild som jag plockat från TV4. Den visar på finaldeltagarna i samlad trupp efter förra fredagens finalkval. Det är jubel, kramar, pussar och jag vet inte vad. 
Glädjen högt i tak.
Två meters regeln skrotad.
Det är helt förklarligt, att lyckan bland de som gått vidare till final är total. Flera dessutom väldigt unga människor.
På bilden längst till vänster kånkar Caspar Camitz på en av deltagarna. 
Caspar är en av deltagarna som nu insjuknat i coronan. De två övriga är Nadja Holm och Affe Hagström.
Till en början med. 
I natt har TV4 hållit krismöte. Produktionsledningen bestämt sig för köra vidare med att sända från deltagarnas isolering i respektives hotellrum. 
Hur kul är nu det, för oss TV-tittare?
Banne mig om inte det där förbannade viruset är på väg skjuta sönder Idol. 
TV4 har ett stort ansvar här. De borde styrt upp förhållningsreglerna stenhårt redan från början. Det sket man i. Rött kort på det.




 

Inga kommentarer: