lördag 21 mars 2020

Här ryker mitt coronaskägg

Ishockeyn har sitt slutspelsskägg. Kommer naturligtvis från NHL. Fast Björn Borg var först som enskild idrottsman med odla skägg. 
Poängen är att det betyder otur att raka sig. 
Kraften sitter naturligtvis i männens skägg (sic). 
Minns mustaschkampen i november eller som man säger, movember. 
Idag verkar det som om vi behöver all tur i världen för slippa ifrån coronaviruset. Därför började jag i veckan odla skägg. 
Ett äkta coronaskägg. 
Jag vet personligen, att skägg kan ge styrka och kraft i svåra livssituationer. Mer om det en annan dag. 
Mina tankar var att lägga ut mitt coronaskägg på Bloggen, Instagram och Facebook. Möjligen kunde coronaskägget blivit en viral företeelse på nätet bland männen. En kul grej, mitt i all bedrövelse. 
När jag vaknade i morse insåg jag vad jag kunde starta upp. 
Det kändes för mycket. 
Någon annan får ta över och bli först i världen med ett coronaskägg. 
Först i världen? 
Det har jag inte tänkt på. 
Hjälp, vad har jag gjort? 
Ren som en bebis i facet. 
Snacka om självmål.

Inga kommentarer: